lees verder...

Krachtige Surinaamse invloeden van moederskant vermengd met het gestructureerde Nederlandse van mijn vader is mijn fundament. Dan gevoed met een opleiding architectonische vormgeving op de hoge school voor de kunsten in Utrecht. De jaren volgen in het bedrijfsleven, die ogenschijnlijk geen relatie hebben met beeldende kunst.

En dan kruipt het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Het gevoel om te scheppen, creëren en produceren kon ik in 2011 niet meer negeren. Tijdens mijn studie op de academie doceerde Rien van der Nat het vak autonoom schilderen en heeft een grote invloed op mijn huidige ontwikkeling. 

In plaats van een letterlijke weergave laat ik me leiden door karakter, culturele achtergrond en het verhaal van een onderwerp. Specifieke eigenschappen worden vertaald in formaat en materiaalgebruik. De techniek is daarentegen spontaan en onderzoekend. 

In willekeurige volgorde laat ik me inspireren door: P.P. Rubens, door de enorme verbeeldingskracht van Bijbelse verhalen; Phillip Akkerman, die de schildertechniek van de oude meester hanteert en het onderwerp beperkt tot zelfportretten; Marlene Dumas, die al duizenden portretten heeft geschilderd waaronder politiek gevoelige en Marie-Louise Meuris voormalig directeur van De Nieuwe Ooster, omdat zij een organisatie heeft geleid met een vernieuwde visie en mij de kans bood om het beste uit mezelf te halen.